Sverige byter ut chaufförerna nu, som inte finns

Sverigebilden darhus e
Ateljé Lugnet, Boden

 

Libyen Sverige skickar plan imagesCADORPITill vänster har vi en närstående till mig, som har arbetat som trafiklärare, och som var den förste som beskrev för mig  för tio år sen – hur ”chaufförsbristen” ser ut, och vad man gjorde åt den.

Planen sprack därför att krigsbytena är ofta livrädda för stora lastbilar, gärna med släp, och bussar, för att inte tala om 52 svenska passagerare, och det hjälpte inte att de inte hade något val.

Du kan inte utbilda en som är så rädd så vederbörande skakar och bara gråter. Inte ens detta pedagogiska geni kan det, bilden är tagen i Indien på hans födelsedag.

Varje år förolyckas omkring hundra personer i olyckor med tunga lastbilar inblandade vilket motsvarar ca 20 procent av samtliga trafikdödade. Av dessa omkommer den större delen i personbil men även ett antal motor- cyklister, cyklister, fotgängare samt bussresenärer dödas i kollisioner med tunga lastbilar.

krigVi har tydligen gett upp tanken nu att vi ska lösa chaufförsbristen med hjälp av krisbyten för nu kommer robotfordonen även till oss.

Video 1 får gestalta varför demokratin alltid leder till diktatur, redan Platon visste det, och varför det är en myt att om många tycker samma sak så vinner man. Vi kan tycka vad vi vill, samla hur många vi än vill, men vi kan inte ändra på fakta. ’

Sverige står med problemet att för många chaufförer är ofödda.

– Det är svårt att få ”rätt” elever att söka till utbildningarna, säger Klas Hedin på C G Erikssons Åkeri AB, som är en av delägarna i ALWEX. Han får medhåll av kollegan Peter Eriksson.

Invandring Diagram– Skolorna borde satsa på kvalitet i stället för kvantitet, säger han. Det utbildas alldeles för många som egentligen inte vill jobba med det här. Det är ett energikrävande jobb vi får lägga ner på personalförsörjningen. Hur vi ska få fram chaufförer, är en jätteviktig fråga för branschen. Läs mer

Påstående: Avståndet mellan verkligheten och självbilden är nu så stor att hela landets medborgare skulle behöva psykoanalys.

Testa på en middag:
-Vi tar nu in AI för det gick inte att tvinga krigsbytena att köra lastbil med tre släp, och vi har ju inga interna, eftersom folk vägrar föda barn sen 90 år i tillräcklig omfattning.

Klicka

Eller; få Svensson att se krigsbyten, över huvud taget, och inte flyktingar, de sistnämnda ska alltid hem.

Vi kör med nysvenskar vi.

 

20 år efter alla andra?

https://youtu.be/hoKhLW8GLL8

 

Om Lena Holfve 18236 artiklar
Under 80-talet var Lena Holfve en uppmärksammad författare men slutade som yrkesförfattare år 1992, och startade upp IT-tjänster. Lena räknas som en av de absolut första pionjärerna på Internet i Sverige med start 1990-91. Då var det i princip bara Lenas domäner och Systembolagets prislista ute. Nu är Lena pionjär igen med ett slutet och privat sällskap i domänen lenaholfve.se och vars syfte är att studera vad som händer i världen, men i en privat sfär. Sedan år 2017 har det startats upp en liten bokproduktion, igen.

Bli först med att kommentera

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.




Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.