Läsarbidrag; Klagomål

Screenshot   Gmail eEn läsare gav mig denna skylt, och jag log, länge. Den är verkligen ett mycket bra exempel på hur klagomål hanteras i en -ism.

Men man behöver inte lagstifta om att den attityden ska råda, statsministern behöver inte säga ett pip, folk blir sådana, och landet får smeknamnet Krångel-Sverige.

-Det går inte, det har vi aldrig gjort förut.

Slutligen börjar vanligt folk mörda sin granne vilket vi såg i Tyskland, på Balkan, på Cypern.

Om feminism är det värsta som kan hända kvinnor och barn, så är fascism det värsta som kan hända ett land, och nazismen det värsta som kan hända ett folk.

Jag har väldigt få klagomål per år, och jag har drivit tjänster sen 1990 på Internet, och enda skälet tror jag är att jag alltid sett till att det är positiva tjänster som folk blir glada av, och inte vill bli av med.

 

Den som var med på Teaterlistan.se fick gå och se genrep på Dramaten för 20:- eller kastas in som stödpublik på Cirkus, också för 20:-, om de fick en stor, sen avbokning i mitten. Teatrarna älskade också listan eftersom vi räddade rumpan på dem ofta.

En sån scen som Cirkus kan inte ha 25o tomma platser i mitten på en premiär, för att ett stort bolag har ändrat sig med orden; Vi betalar givetvis platserna, men vi kommer inte…  Och Cirkus är för stora för att annonsera efter bara 250 man i pressen.

UMS är nog den tjänst som är vanskligast, folk varnade mig, då jag sa att jag tänkte starta den, eftersom målgruppen anses vara psykiskt sjuka kvinnor främst, de har svåra psykiska problem, etc. De är i 9 fall av 10 enbart förgiftade, och den 10:e är alkoholist.

Så en av de första sidor jag skrev, 2016 på hösten, UMS startade i juli det året var just ”Klagomålssidan”, och den har nog tagit udden av de flesta, för jag får kanske ett klagomål var sjätte månad max. och det är nästan alltid missuppfattningar exkl. den 10:e som vill ha drama. Försöka köra drama med mig går inte.

Nedan har jag limmat in sidan från UMS, originalet här.

Klagomål

lindaSkolan har få klagomål
Vi har haft två under våra första fyra månader, och jag vill nogsamt påpeka att jag älskar klagomål.

Det var en som klagade över att hon är för sjuk för att klara av nätet, och jag hjälpte henne samt meddelade att hon nu är mamma till att vi ska göra en bok samt ljudbok av kurs 1 i skolan.

Det är via klagomål man får veta var svagheterna finns.

Sist jag själv klagade, på min grönsakshandlare, började de göra juicer i butiken, och det går som tåget!

Innan dess klagade jag på en strandrestaurant, och det ledde till att de byggde ett helt nytt dessterhus. Den nya verksamheten, kaffe och desserter med havsutsikt, går också som tåget!

imageSå, det är inte märkligt alls att jag älskar klagomål!
Du kan klaga t.ex. genom att skriva ett e-brev till kontoret@utmattningsskolan.se eller skicka ett PM till mig via Facebook.

Här nedan har du en indisk video som väl förklarar hur skolan ser på klagomål, ansvar och ledarskap.

Lena Holfve

Videon rekommenderas varmt, min not nu.

 

Om Lena Holfve 18456 artiklar
Under 80-talet var Lena Holfve en uppmärksammad författare men slutade som yrkesförfattare år 1992, och startade upp IT-tjänster. Lena räknas som en av de absolut första pionjärerna på Internet i Sverige med start 1990-91. Då var det i princip bara Lenas domäner och Systembolagets prislista ute. Nu är Lena pionjär igen med ett slutet och privat sällskap i domänen lenaholfve.se och vars syfte är att studera vad som händer i världen, men i en privat sfär. Sedan år 2017 har det startats upp en liten bokproduktion, igen.

2 kommentarer

  1. Hej Lena
    Ett mycket bra svar från dig på den skylten.
    Klagomål är guld värt och tecken på engagemang.
    Hatten av.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.


*


Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.