En läsare ingriper ang. Bibelns texter

Skärmavbild    kl

lbLena,min åsikt är den att man måste lära känna Jesus Kristus , vår frälsare och Gud innan Han återkommer. Det gör man bäst om man studerar det som står  skrivet i det Nya Testamentet. Om man läser Pauls evangeliet där Jesus själv har sagt till honom att han ska kunna och sprida det i världen, då vet man varför Jesus har dött för oss  alla och vad är det som krävs att bli frälst.Om man inte är frälst,  dvs tro på Jesus död och återuppståndelse, Hans dyrbara blod som rann för oss alla på det heliga korset, är ingen frälst.

Jesus vill nu kalla alla som tror på detta och den lilla skaran av troende/ kristna kommer att bli Hans kyrka som tillsammans med Honom kommer regera i de tusen åren som närmar sig. De utvalda är de som redan nu bekänner sig till denna lära och följer Jesus i det tysta, utan att slå sig för bröstet att de är helgon eller annat. De ber för allas frälsning. Att vara kristen betyder att du följer Jesus lära och inte människans!

Tack, jag återkommer vid behov när jag förstår vad du säger…

 

 

 

 

Om Lena Holfve 18098 artiklar
Under 80-talet var Lena Holfve en uppmärksammad författare men slutade som yrkesförfattare år 1992, och startade upp IT-tjänster. Lena räknas som en av de absolut första pionjärerna på Internet i Sverige med start 1990-91. Då var det i princip bara Lenas domäner och Systembolagets prislista ute. Nu är Lena pionjär igen med ett slutet och privat sällskap i domänen lenaholfve.se och vars syfte är att studera vad som händer i världen, men i en privat sfär. Sedan år 2017 har det startats upp en liten bokproduktion, igen.

1 kommentar

  1. Jag lånar en liten bit från ett annat forum. ”Kristendom är en filosofi för ett gott och meningsfullt liv och inte någon beskrivning för vissa som vill till himlen. Jesus predikningar handlade heller inte om hur man ska komma in i himlen, utan om sanning, kärlek och livsmening. De tio buden från Mose är enkla och begripliga och livet skulle vara enklare om vi försökte leva i enlighet med dem.”

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.




Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.